2011. október 19., szerda

Almafelhő


Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
2 db alma
2 db tojás
1 mokkáskanál fahéj
1 mokkáskanál sütőpor
1,5 dl tej
10 dkg cukor
csipet só
1/2 citrom leve
olaj a sütéshez
Elkészítés:
A tojásokat elkevertem a cukorral és a tejjel, majd beletettem a liszttel. Ezt követte a citromlé, a fahéj és a só, majd jött a sütőpor és az alma.
Az almákat meghámozzuk és lereszeljük, úgy tesszük a tálba. Bár az eredeti recept azt írja, hogy héjastól kell reszelni, de nekem már volt kellemetlen tapasztalatom a torkomon megtapadt reszelt almahéjjal, így én megtisztítottam.
Egy kis serpenyőben felmelegítettem az olajat, és amikor elérte a kellő hőfokot, egy evőkanállal szaggattam bele a masszából. Mikor láttam, hogy az egyik oldala már pirosodik, megfordítottam, nehogy megégjen. Aránylag alacsony lángon sütöttem, hogy a belseje is átsüljön, ne csk egy barna kérget kapjon. Miután kisütöttem minden felhőcskét, megszórtam őket még egy adag fahéjas cukorral.

Ez is egy olyan édesség, amit csak egy anya találhat ki, akinek van egy-két örökké éhes gyerkőce. Mert nem tudom, ki hogy van vele, de nálunk még el sem kerül az ebédtányér az asztalról Bence már rögtön megérdeklődi, mi lesz a desszert:-)) Persze nem mindig volt ez így, de amióta kamaszodik, alig győzöm telire cserélgetni előtte az üres tányérokat:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése