2011. október 21., péntek

Indiai ragu


Hozzávalók:
60 dkg sertés vagy pulykahús
20 dkg gomba
30 dkg rizs
8 dkg mazsola
1 nagyobb fej hagyma
currypor
olaj
ételízesítővel
1 db leveskocka

Elkészítés:
A hagymát apró kockákra vágjuk, és olajon megpirítjuk. Míg pirul a hagyma, van időnk összekockázni a húst és a gombát. Ha a hagymakockák már aranybarnák, akkor rátesszük a húst és fehéredésig sütjük, majd megszórjuk ételízesítővel, őrölt borssal és fedő alatt megpároljuk. Mikor a hús már puha, rádobjuk a gombát, és akkor már fedő nélkül jól átpirítjuk az egészet. Nem szabad, hogy leve maradjon, zsírjára kell sütni. Ha ezzel elkészültünk, megmossuk a rizst és a mazsolát, majd egy másik lábosba kevés olajat öntünk. Ha felmelegszik, beleszórjuk a rizst és kavargatva addig pirítjuk, míg a szemek kifehérednek. Ekkor felöntjük kétszeres mennyiségű alaplével. (Ez nem más, mit a kimért adag vízben felforralt leveskocka)Megszórjuk curry porral (ez csíp, tehát mindenki ízlése szerint használja)és fedő alatt félig megpároljuk. Nem kell aggódni, ekkor még lesz folyadék alatta, de már belekeverjük a mazsolát és a gombás húst, és vissza lefedve készre pároljuk.



Egyik születésnapomon valami különlegessel, nem mindennapival akartam meglepni a barátaimat. Így akadtam erre a receptre, valahol itt a net hatalmas kínálatában. Mivel nem igazán konyítok az indiai konyhához, megkértem egy kedves ismerősömet, barátnőmet(remélem nevezhetlek így:-))hogy indiai származású férjével nézesse már meg, mennyire használható a leírás. Kiderült, nincs gond vele, de a srác javaslatára került bele a hagyma, mert azt szinte minden indiai ételhez használnak. Kétféle verzióban készítettem el akkor, mert a vegetáriánus keresztlányomat is vártuk a vacsorára. Így az Ő adagját külön főztem meg, abba csak pirított gomba került és mazsola, a húst természetesen kihagytam. Nagyon finom lett mindkettő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése