Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. október 18., kedd

Lángos





Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
1 tk. só
1 csomag szárított élesztő
4 dl langyos víz
Egy tálba sorba belemérjük a hozzávalókat, és fakanállal vagy kézzel, kinek hogy esik jobban, összedolgozzuk a tésztát. Nem kell nagy munkára gondolni, távol áll ez az igazi dagasztástól:-) Mikor összeáll, már le is lehet takarni egy konyharuhával, és meleg helyen hagyjuk fél órát pihenni. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a tészta a kétszeresére nőjön. A tészta elég ragacsos, én ilyenkor még szoktam egy pici lisztet szórni rá, és átforgatom. Munkafelületen ellapogatom, s egy lisztbe mártott pohárral gombócokat szaggatok belőle. Olajat forrósítok egy serpenyőbe, és ha már elég meleg, akkor jöhetnek bele a közben lisztes kézzel széthuzogatott lángosok.

Nem kell feltétlenül a szabályos körre törekedni, a család kicsit csálén is jóízűen meg fogja enni a nagyon hamar, és kis költségvetéssel elkészíthető lángost, amiért még sorban sem kell állni a bódé előtt:-) Ízlés szerint lehet a tetejére tejfölt vagy kevés olajban elkevert zúzott fokhagymát kenni, vagy csak szimplán megsózni. Nyáron hideg limonádéval vagy éppen sörrel, télen pedig egy forró tea társaságában pompás vacsora lehet.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon hamar elkészülnek!Érdemes kipróbálni, nem kell hozzá nagy szaktudás:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Finom is:-))és tényleg nagyon egyszerű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a dagasztást, kelesztést is a kenyérsütőre bizom.

      Törlés
  3. Olgikám ezen a lángoson igazándiból nincs mit dagasztani:-)) Csak jól össze kell keverni a hozzávalókat, és meg kel fél óra alatt:-)Ezért szeretem:-))

    VálaszTörlés
  4. Tényleg egyszerű és gyorsan elkészíthető. Szerintem holnap ki is próbálom, köszi!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm a receptet! Olcsó, gyors, imádja a családom! Most csináltam másodszor, nem győzöm a tányérra tenni az utánpótlást :-)
    Kötelező mindenkinek kipróbálni, aki szereti a lángost! :-))
    Utólagos engedelmeddel megosztottam a facebook üzenőfalamon is - természetesen belinkeltem hozzá a forrást is -, mert nem ez az egyedüli finomság itt Nálad ;-)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Krisztina!
    Nagyon örülök, hogy ekkora sikert aratott a lángos:-)
    És szeretném megköszönni kedves szavaidat is, jó érzés, ha a receptjeim másnak is elnyerik a tetszését!
    Kellemes ünnepeket kívánok neked!
    Timi

    VálaszTörlés