2011. október 21., péntek

Lencsefőzelék

Hozzávalók: 20-25 dkg lencse 2-3 db babérlevél 1 kk. mustár 2 dl tejföl 1 gerezd fokhagyma összetörve ételízesítő 2 csapott ek. liszt Elkészítés: Az előzőleg beáztatott lencsét egy lábasban annyi vízzel feltesszük főni, hogy jó két ujjnyira ellepje. (én előző este szoktam beáztatni) Beleteszem a babérlevelet, az ételízesítőt és a fokhagymát, és fedő alatt puhára főzöm. Közben a tejfölt egy tálban jól kikeverem a liszttel és a mustárral. Ha már puha a lencse, egy merőkanálnyi levet leveszek róla, és azzal még jól átkeverem a habarást, majd óvatosan a főzelékhez adom. Hagyom, hogy a liszt íze pár pillanat alatt elfőjön, addig kevergetem, hogy nehogy odakapjon. Fasírttal vagy pörkölttel tálalom. Szerencsés vagyok, mert a férjem és a fiam is mindenféle főzeléket megeszik. Pontosabban a párom egyedül a tökfőzeléktől ódzkodik:-)). Így minden héten kerül az asztalunkra egy-két alkalommal valami főzelékféle. Ez a mostani lencsefőzelék Bence kérésére készült. A mustártól kap egy kis pikáns ízt, és szerintem a babérlevél is eleget savanyít rajta, de van, aki külön egy kis ecetet is löttyint rá a végén. Kinek-kinek ízlése szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése