2011. október 18., kedd

Ludaskása


Ludas kása
Hozzávalók:
1 kg vegyes leveszöldség(sárgarépa, petrezselyem, karalábé, zeller)
1 kg libahús
(én ezt szárnyközépből főztem)
20 dkg rizs
ételízesítő
őrölt bors
szemes bors
kevés olaj
Elkészítés:
A libahúst jól megmossuk, ha kell kiáztatjuk, majd egy lábosban feltesszük hideg vízben főni. Ha felfő akkor lehabozzuk, majd bezöldségeljük, szórunk bele pár szem szemes borsot, ételízesítőt és lefedve puhára főzzük. Ha elkészül, leszűrjük a levest. A húst leszedjük a csontról, és a zöldségekkel együtt lehetőleg egyforma nagyságúra kockázzuk. Kevés olajon megfuttatjuk a rizst, majd ha kifehéredik, felöntjük a rizsnél 2,5x-es mennyiségű forró levessel. Megszórjuk kevés őrölt borssal, és fedő alatt pároljuk. Az a jó, ha szaftos a rizs, olyan rizottó jellegű. Mikor már majdnem megpuhul, óvatosan belekeverjük a zöldségeket és a húst. Megszórhatjuk ízlés szerint vágott petrezselyemzölddel. Elzárjuk a gázt, és még pár percig hagyjuk a gőzben puhulni.
A legfinomabb szerintem párolt vöröskáposztával.
Anyukám gyakran főzött hol ludas, -hol kacsás kását, attól függően, milyen szárnyas került a konyhába. Halála után több mint tizenöt évig nem ettem ilyet. Nem attól féltem, hogy elrontom, hanem szerintem inkább az tartott vissza, hogy nem fogom benne fellelni azt az igazi anya féle ízt....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése