2011. október 23., vasárnap

Pácban sült oldalas



Hozzávalók:
1 kg oldalas
3-4 gerezd fokhagyma
A páchoz ízlés szerint:
őrölt kömény, őrölt bors, csípős ketchup,
1 dl olaj
Elkészítés:
A pác hozzávalóit kanállal egy tálba jól összekeverem, belenyomom a fokhagymagerezdeket is. A 2-3 ujjnyi csíkokra elvagdalt oldalast beleforgatom jól a pácba, majd pár órán át hagyom (legjobb egy éjszaka)hogy az ízek átjárják. Sütés előtt bepakolom a húst egy sütőzacskóba, hozzákanalazom a megmaradt pácot is. A zacskót bezárom(én s zacskó tetejéből vágtam le egy csíkot, azzal kötöttem össze)és hústűvel pár helyen megszúrom, hogy a gőz ne feszítse szét. Előmelegített sütőbe teszem közepes lángon jó egy órára. Ez idő alatt szépen megsül. Utána a zacskót szétnyitom nagyon óvatosan, nehogy a felcsapó gőz megégessen, és ha szükséges, még kicsit pirítom a hús tetejét.


Nagyon nagy sikert aratott ez az ebéd ma nálunk. A hú annyira puha volt, hogy a villa úgy szaladt bele, mint egy darabka vajba. A fűszerektől és a ketchuptól elég sós is lett, és olyan szép színe volt, hogy nem is hagytam tovább felnyitás után a sütőbe, nehogy kiszáradjon. Kitettem egy tálba, majd rácsorgattam a sütőzacskóból a megmaradt fűszeres levet. Tört krumplit, párolt brokkolit és kelbimbót ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése