2011. október 21., péntek

Rántott keltekercs


Hozzávalók:
6 db kelkáposztalevél
1 dl tejföl
6 db lapkasajt
6 szelet sonka
2 db tojás
zsemlemorzsa
liszt
olaj
ételízesítő
őrölt bors
Elkészítés:
A kelleveleket forró vízben leforrázom. Erre azért van szükség, hogy a levelek kicsit megpuhuljanak, és könnyen fel lehessen tekerni őket. Nem kell azonban sokáig a vízben hagyni, 1-2 perc bőségesen elég. Hideg vízbe dobom, hogy lehűljenek, majd egy késsel kivágom a vastag "erüket", úgy, mintha káposztát készítenék elő a töltéshez. Az előkészített kelleveleket egy papírtörlővel jól leitatom, hogy minél kevesebb víz maradjon rajtuk, bennük. Ezután minden levelet megkenek tejföllel, amibe előzőleg elkevertem egy kis ételízesítőt és őrölt borsot. A tejfölös levelekre teszek egy szelet sonkát és sajtot, majd mint a töltött káposztát, betekerem. (A tenyerembe fektetett levelek tenyérél felőli oldalát felhajtom, betekerem a levelet, majd a hüvelykujj felőli részen is bedugdosom a levélmaradékot) Az így előkészített "csomagokat" a szokásos módon bepanírozom liszt-tojás-zsemlemorzsa hármasba, és forró olajban pár perc alatt kisütöm őket.



Egy őszi délelőtt szüleménye ez a recept. Nagyon nem tudtam, mit főzzek ebédre. A zöldségkosáron ott árválkodott egy fej kelkáposzta, gondoltam azzal kellene kezdeni valamit. De húst nem vettem ki időben a fagyóból, hogy rakottat készítsek, így aztán szétnéztem a hűtőben, mi az, ami adott egy könnyű kis ebédhez. Ez lett belőle. A férjemnek nagyon ízlett:-) Mivel nem használtam el az egész kelkáposztát, megoldódott a másnapi ebéd kérdése is, frankfurti levest főztem, ha jól emlékszem, akkor egy kis grízes tésztával.

1 megjegyzés:

  1. Tegnap ebédre ezt csináltuk meg.
    Finom lett, köszönjük a receptet! :)

    VálaszTörlés