2011. október 29., szombat

Stefánia vagdalt(egybesült fasírt keménytojással)


Hozzávalók:
50 dkg darálthús
2 db szikkadt zsemle
2 db tojás+ 4 db tojás
őrölt bors
ételízesítő
őrölt kömény
2 gerezd fokhagyma
sütőzacskó
Elkészítés:
Első lépésként feltesszük főni a négy tojást, kemény tojás lesz belőlük tíz perc alatt.
Egy tálba vizet engedünk, és beleáztatjuk a szikkadt zsemléket. Ha már jól átáztak, akkor két kezünkkel alaposan kinyomkodjuk belőlük a vizet, és a zsemléket a darált húshoz adjuk, amit egy másik tálkába tettünk. Hozzáütjük a két tojást, az összezúzott fokhagymát és ízlés szerint fűszerezzük, ha szükséges, egy kevés zsemlemorzsát is szórunk bele. A sütőzacskót kinyitjuk, és a massza felét rúd alakban beletesszük. Két kézzel benyúlunk a zacskóba, és eligazgatjuk a húst, kis mélyedéseket nyomva bele a tojásnak. A megfőtt és kicsit lehűtött tojásokat megpucoljuk, és szépen rátesszük egymás mögé őket a húságyra. A maradék masszával befedjük, és benedvesített kézzel rudat formálunk az egészből. A sütőzacskót a tetejéről levágott csíkkal összekötjük, és egy hústűvel pár helyen beleszúrunk, hogy a gőznek legyen hol kijönnie. Ezután már nincs más hátra, mint előmelegített sütőbe tolni a tepsit, és ott is hagyni jó háromnegyed órát. Akkor meg lehet nézni. Ha a közepesnél kicsit alacsonyabb lángra betett hús már barna, akkor valószínűleg a belseje is átsült rendesen. Ha kivesszük a tepsit, nagyon vigyázzunk a zacskó kinyitásánál, forró gőz jön ki belőle! Az elkészült vagdaltat óvatosan átemeljük a vágódeszkára, és hagyjuk, hogy kihüljön. Csak akkor lehet szépen felszeletelni.


Nagyon szeretjük a fasírtot és a vagdaltat. Kezdő háziasszony koromban sokszor kísérleteztem az őzgerint formába pakolt változattal, de akárhogy vajaztam, zsíroztam vagy olajoztam, az esetek többségében kudarcos lett a végeredmény. Nem mondom, hogy nem fogyott el, de esztétikailag hagyott kivetnivalót maga után a félig sütőformába ragadt vagdaltom. El is ment tőle a kedvem, sokáig nem sütöttem csak fasírtot, amit kis golyóként olajban kisütöttem. Aztán egy barátnőmtől hallottam, hogy Ő bizony mindig sütőzacskóban süti ezt az ételt, és kézzel formázza meg a sütőlapon. Kipróbáltam, és nagyon bejött! Azóta én is így készítem. Itt sertéshúsból készült ételként jelöltem meg, de el lehet készíteni bármilyen húsból, ízlés szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése