2011. október 31., hétfő

Töltött dagadó párolt vegyeszöldségekkel


1 db tölteni való hasalja (ez most egy 70 dkg-os darab volt, ehhez írom a töltelék mennyiségét is)
3 db zsemle
2 db tojás
2 ek. vágott petrezselyemzöld
ételízesítő
őrölt bors
sertéssült fűszersó
A zöldségköretben volt:
krumpli
brokkoli
karfiol
gomba
sárgarépa
hagyma
A hasalját szúrassuk fel a hentessel. Én most magamnak szúrtam fel, mert eredetileg nem tölteni szántam ezt a husit. A zsemléket vízben megáztattam, majd jól kicsavartam. Hozzáadom a tojásokat, a fűszert és a vágott petrezselyemzöldet, és összedolgozom. Megtöltöm a húst, a nyílást pedig összefogom egy hústűvel. A töltött hasalját kívülről megszórom a sertéssült fűszerkeverékkel, és egy sütőzacskóba bújtatom. A zacskó felső részéből levágok egy csíkot, és ezzel a zacskót bekötöm. Mehet az előmelegített sütőben, ahol kb. egy óra alatt megsül.


Igazándiból most nem készültem hústöltésre, de a férjem ezt a kicsi hasalját hozta kedvenc hentesemtől pörkölthúsnak. Mikor okával megnéztem, láttam, hogy vétek lenne felkaszabolni, így lett belőle töltött husi vasárnap ebédre. A zöldségköret nagyon finom volt. Untam már a krumpli vagy rizs verziót, és most egy nagy tepsibe csak úgy bezúdítottam a felvágott zöldféléket, megszórtam kicsi ételízesítővel, lefóliáztam és jó negyven perc alatt puhára párolódott minen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése