2011. október 19., szerda

Zöldborsós csirkezúza


Hozzávalók:
1 kg csirkezúza
20 dkg zöldborsó
2 dl fehérbor
1 dl tejföl
2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só vagy ételízesítő
őrölt bors
olaj

Elkészítés:
A hagymát és a fokhagymát megtiszítom, majd apró kockákra vágom mindkettőt. Megmosom és közben átnézem a zúzát, mert esetleg maradhatott rajta olyan rész, ami nem odavaló. Olajon megpirítom a hagymákat (nagyon szeretem ezt az illatot:-))majd ha már szép szint kapott, akkor rádobom a zúzát. Hagyom, hogy kicsit kifehéredjen, színt váltson a zúza, majd megszórom az őrölt borssal, az ételízesítővel, és felöntöm a fehér borral. Fedő alatt párolom. Mikor már majdnem készen van, akkor hozzádobom a zöldborsót. Ennek nem kell sok, elég, ha tíz percet együtt párolódnak. Ezután ráöntöm az előzőleg jól kikevert tejfölt. Megvárom, míg rottyan egyet, és elzárom alatta a gázt.

A férjem nagyon szereti a pörköltféléket, ha megkérdem mi legyen az ebéd, gyakran választ ilyen fogásokat. Én azonban megpróbálok törekedni arra, hogy változatos is legyen, ami az asztalra kerül, még akkor is, ha alapvetően a magyar konyha remekeit részesítjük előnyben. Nem kell ehhez nagy ördöngösség. Most például elhagytam a pirospaprikát, megspékeltem egy kis borsóval és borral az egészet, és máris egy ragus étel kerekedett belőle. Nokedlit szaggattam hozzá, szerintem azzal az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése