2011. november 18., péntek

Baconos pulykamáj tejszínes krumpliágyon

Hozzávalók:
50 dkg krumpli
6 szép pulykamáj (kettévágva 12 lesz belőle)
ugyanennyi szelet vékony bacon szalonna
15 dkg sajt
1 nagy fej lila hagyma
1 db TV paprika
15 dkg gomba
3 dl tejszín
ételízesítő
1 db tojás
darált színes bors (bármilyen őrölt bors megteszi)

Elkészítés:
A krumplit meghámozom, és a tisztított lila hagymával, a paprikával és jól megmosott gombával együtt egyforma szeletekre gyalulom. Alaposan összekeverem ételízesítővel, és egy sütőtálba halmozom. A tejszínt elkeverem a tojással, és ízlés szerinti borssal, majd a krumplihalomra öntöm. A májdarabokat egy-egy szelet baconbe göngyölöm, és a tejszínes rakás tetejére pakolom. Lefedem fóliával, és sütőben egy órán át párolom. Ha a krumpli átpuhult, leveszem a takarást, megszórom reszelt sajttal a tetejét, és készre sütöm. Ez idő alatt a felesleges lé is elpárolog. Ha úgy látom, hogy elég sok a folyadék, mert minden benne lévő zöldség enged ki magából, akkor érdemes pár kanállal leszedni róla. A sütés ideje attól is függ, hogy milyen vastag a krumpliréteg, aminek át kell sülnie. Nekem azért volt hosszú idő, mert vastagon sikerül megpakolnom a sütőtálat, csak már lusta voltam átönteni egy nagyobba:-))


Ezt az ételt én találtam ki, ma délután. Pontosabban egy baconos máj receptet találtam a no-salty oldalán, amit el is készítettem, de aztán úgy gondoltam, újítok rajta pár dolgot. És most, hogy elkészült, már nem is emlékeztet azokra az ízekre, amik természetesen nagyon finomak voltak, csak én valami egyedit, valami sajátot akartam. Meg is lett az eredménye, a barátnőméknek nagyon ízlett amit összehoztam. Azt hiszem máskor is elkészítem:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése