2011. november 25., péntek

Bolognai spagetti


Hozzávalók:
50 dkg darálthús
3 dl sűrű paradicsomlé vagy sűrítmény
1 fej hagyma apróra vágva
2-3 gerezd fokhagyma
olaj
ételízesítő
oregano
bazsalikom
(vagy éppen pizza fűszerkeverék, mert abban minden benne van, amit hozzátennék a szószhoz, ezért én is azt használtam)
25 dkg spagetti tészta
ízlés szerint reszelt sajt
szükség szerint pici cukor
A tésztát a szokásos módon sós-olajos vízben kifőzöm. Míg fő, készülhet a húsos ragu. AZ egészen apróra vágott hagymát kicsit megdinsztelem az olajon, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát is. Jól átkeverem,d e vigyázok, hogy egyik se égjen meg. Ráteszem a húst, fehéredésig kevergetem, majd felengedem a paradicsomsűrítménnyel, megszórom a fűszerekkel, ételízesítővel, és lefedve hagyom kicsit rotyogni, hogy a hús átpuhuljon, és az ízek összeálljanak. Megkóstolom, és ha kell, egy pici cukrot is adok hozzá. A megfőtt tésztát jól lecsepegtetem, de nem öblítem le vízzel, sőt, a főzővízből is kanalazok rá 1-2 evőkanálnyit, akkor nem ragad össze. Tányérokra szedem az adagokat, tetejére jön a ragu és a reszelt sajt.


Gyors és egyszerű tésztaétel, szerintem elrontani sem lehet. Ideális ebédre vagy vacsorára, és rendszerint a gyerekek is szívesen megeszik. Persze vannak kivételek, mint pl. az én fiam, Bence, aki szigorúan csak sajttal és ketchuppal nyakon öntve kéri a spagettitésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése