Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. november 30., szerda

Nevesincs csirke


Hozzávalók:
3 db csirkecomb (kettévágva 6 darab lett)
2 dl tejföl
1 dl fehérbor
1 ek. mustár
őrölt kömény
2 gerezd fokhagyma(pépesítve)
1 közepes alma
őrölt bors
ételízesítő
1/2 dl olaj
10 dkg reszelt sajt
Elkészítés:
A húson és az almán kívül a többi hozzávalót egy tálba mérem, és habverővel simára kikavarom. A húsokat beleforgatom a mártásba, és egy sütőtálba egymás mellé pakolom. Az almát meghámozom, és nyolc részre vágva a húsra teszem. Öntök alá egy bő fél deci vizet, fóliával letakarom és közepes lángon egy órát párolom. Aztán leveszem a fóliát, megszórom reszelt sajttal, és még visszadugom a sütőbe egy tíz percre, hogy a sajt ráolvadjon.



Drága férjecském a hónap elején egyedül ment bevásárolni kedvenc húsboltunkba. Ennek eredménye képen tíz kilónyi csirkecombbal tért haza, mert szerinte az pont nagyon jó áron volt. Nincs is semmi bajom azzal, hogy spórol:-)), Ha azt vesszük, hogy minden nap főzök, és persze apósnak is jut a húsból, a mennyiség nem is olyan sok, csak éppen elég nehéz már az x. alkalommal változatosat főzni a szárnyas eme részéből. Ma ismét kivettem egy adagot a fagyasztóból, ahol az egész combok hármasával, a ketté vágottak hatosával sorakoznak a zacskókban. Aztán gondolatban végigfuttattam magamban, mi minden van a hűtőben, és nekiláttam. Egy jó fél óra után a sütőből már ínycsiklandó illatok szálltak keresztül a konyhán, belengve az étkezőt is. A mustár, a fokhagyma és a bor ahogy keveredett a párolódó alma illatával...hmmmmmm...:-))
Mivel nagyon szeretjük, közben készítettem egy adag almakompótot, mézeskalács fűszerkeverékkel megszórva, ahogy szoktam. A köret pedig párolt rizs lett, ami szintén kitűnő alapot adott a rápakolt húsnak és a finom szaftnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése