Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. november 5., szombat

Paradicsomos húsgombóc



Hozzávalók:
1/2 kg darált hús
20 dkg rizs
1 kicsi fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
őrölt bors, ételízesítő ízlés szerint
1 db tojás
1 liternyi paradicsomlé

Elkészítés:
A húst egy tálba teszem, hozzáadom a rizst is, majd a tojást és a fűszereket. A hagymát és a fokhagymagerezdet nagyon apróra vágom, és a masszához teszem. Kézzel jól kidolgozom, megkóstolom, elég-e a fűszerezés. Vizes kézzel gombócokat formázok belőle és egy tányérra sorakoztatom. A paradicsomlevet beleöntöm egy lábosba, beízesítem cukorral, ételízesítővel (só helyett szinte mindenbe ezt használom) és felteszem főni. Mikor felfő a lé, óvatosan belepakolom a gombócokat, és fedő alatt takaréklángon készre párolom. Kb. fél óra elég neki, de mindenképpen érdeme egy villával leellenőrizni egy nagyobbacska gombócot, mielőtt elzárjuk a gázt.


Mint minden paradicsomos étel, ez is elsősorban Bence nagy kedvence nálunk. Igazándiból régen és soha nem csináltam paradicsomos húsgombócot, csak miután a suliból egyszer Bence úgy jött haza, hogy isteni finom volt az ebéd, (ami nagy ritkaság:-)) megpróbálkoztam vele a saját konyhámban is. Jól sikerült, azóta fent van a családi ebédlehetőségek listáján:-) Ugyanazt a tölteléket használom mint a töltött káposztánál, csak a tojás kerül bele plusz alkotóként. Bár lehet, hogy anélkül is működne a dolog, én így szoktam készíteni. A paradicsomlébe sem teszek mást, csak az ízesítőket, jól besűrűsödik, mire a gombócok megfőnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése