Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. november 16., szerda

Paradicsomos káposztafőzelék


Hozzávalók:
1 kis fej káposzta
5 dl paradicsomlé
ételízesítő
őrölt kömény
olaj
liszt
pici cukor
Elkészítés:
A káposztát kettévágom, a torzsáját kiveszem, majd a fél fejeket szép egyforma csíkokra szeletelem. A paradicsomlevet egy tálba öntöm, hozzá mérek még 2-3 dl vizet, megszórom ételízesítővel és cukorral. Elkeverem, és a lábosba pakolt káposztára öntöm. Mehet rá egy kis őrölt kömény, és takarék lángon majdnem puhára párolom. Szeretem, ha nem lesz túl lágy, és érzem a káposztát mikor ráharapok. Az olajat egy lábosban melegítem, majd rászórom a lisztet, és a habzó rántást kicsit megpirítom.Felöntöm pár kanállal paradicsomos főzőlével, simára keverem, és a káposztára öntöm. Átforgatom és hagyom még rottyanni egyet, hogy kellőképpen besűrűsödjön. Megkóstolom, s ha kell, még utána ízesítem.


Az őszi-téli időszakban legalább két hetente terítékre kerül nálunk ez a főzelék. Mindenki nagyon szereti. A férjem és én leginkább pörkölttel, Bence pedig fasírttal vagy sült virslivel eszi. Sokan talán azért nem szeretik, mert az üzemi konyha főzelékét juttatja eszükbe, amibe megállt a kanál, de nem a káposztától, hanem a csirizes rántástól. Éppen ezért én azt vallom, nem csak a paradicsomos káposztánál, de minden főzeléknél, hogy inkább legyen egy kicsit hígabb a leve, mint liszt ízű.

2 megjegyzés: