2011. november 24., csütörtök

Rakott zöldbab


Hozzávalók:
1 kg zöldbab (most télen fagyasztott)
50 dkg darált hús
20 dkg rizs (lehet előző napi maradék párolt rizs is)
olaj, 1 kicsi fej hagyma
ételízesítő
1 nagy poharas tejföl
1 db tojás
pici őrölt bors

zsemlemorzsa
Elkészítés:
A zöldbabot enyhén sós vízben megpárolom. Közben a hagymát apró kockákra vágom, és készítek a szokásos módon egy pörköltöt a darált húsból. Egy harmadik lábosban pici olajon megfuttatom a rizst, majd felöntöm kétszeres mennyiségű forró vízzel, és megszórom ételízesítővel. Míg a három fő alkotó fő, addig a tejfölt jól elkeverem a nyers tojással, kevés sóval és borssal. Ha a bab és a rizs megpuhult és a hús is zsírjára pirult, akkor egy tűzálló tál alját éppen csak mutató jelleggel megkenem olajjal, és beleteszem az alaposan lecsepegtetett zöldbab felét. Erre jön a rizs, majd a darált hús pörkölt. A tejföl felét rákenem, majd befedem a maradék zöldbabbal. Ismét tejfölös keverék jön, és végül megszórom egy kevés zsemlemorzsával. Forró sütőben kb. 30 perc alatt összesütöm.


Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a zöldségeknek szinte minden fajtája és formája megfordul nálunk. Gyerekkoromban őszintén megmondom, hogy a zöldbabot csak levesbe használtuk, tejfölösen és olyan sűrűn, hogy megálljon benne a kanál. Ezt a levest ma is így szeretem. A zöldbab főzeléket nem is nagyon hiányoltam, mert az iskolai menza nem hagyott bennem túl kellemes élményeket a liszttől duzzadó főzelékekkel. Aztán már felnőtt fejjel egyszer az egyik barátnőmnél ettem igazán finom főzeléket ebből a zöldségből, és nagyon rákaptam az ízére. Amikor Bencével terhes voltam, szinte megszállottja lettem. Szegény férjem már csak kényszeredetten mosolygott, amikor minden héten egyszer megkérdeztem, mi lenne, ha másnap zöldbabfőzeléket ennénk:-)) A rakott zöldbabot akkor még mindig csak hallomásból ismertem,. Aztán Bence egyszer azzal jött haza az óvodából, hogy nagyon finom rakott zöldbab volt az ebéd, és én is csináljak neki olyat a hétvégén. Megcsinálta, megízleltük, és azóta alkalmanként az asztalunkra is kerül ez az egytálétel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése