2011. november 15., kedd

Sajtos tallér


Hozzávalók:
1 kg finomliszt
25-30 dkg reszelt sajt
25 dkg margarin vagy zsír
1 cs. sütőpor
2 db tojás
só, őrölt kömény
és annyi tejföl, hogy jól gyúrható legyen.

Az összeállítás most itt a dolgok egyszerűbb része. A lisztben elmorzsoljuk a zsiradékot, hozzáadjuk a sütőport, sót és a köményt, majd a tojást, és végül a tejfölt. Én kanalanként szoktam adagolni, mert a mennyisége függ a liszttől, és attól is, hogy margarin vagy zsír kerül bele. Ha már összeállt a massza, akkor diónyi gombócokat formálunk belőle. Ezeket előre le lehet gyártani, aztán jöhet a sütés. Mindenképpen szükségünk van hozzá egy tallérsütőre, amit kikenünk zsírral, és a tűzhelyre tesszük melegedni. Ha már jó forró, akkor egy gombócot a közepére teszünk, és összezárjuk. A tűzre rakjuk, és sajnos forgatni kell, hogy mindkét oldala átsüljön.


Elég maceráns munka, mi sem vállalkoztunk túl sokszor az elkészítésére, bármilyen finom is volt. s hogy mi a királyi többes? Én összegyúrtam a tésztát, a sütést viszont kiizmosodott férjecskémre hagytam:-)) így már azért kicsit könnyebb volt hátra dőlve eszegetni a frissen sült tallérokat:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése