2011. november 3., csütörtök

Túrótorta


Hozzávalók:
50 dkg túró
12 ek. porcukor
2 db citrom reszelt héja
2 cs. zselatin (nagy csomagos, nem a tortazselé)
8 dl tejszín (szerintem a Hulala a legjobb)
2 cs. vaníliás cukor
Elkészítés:
A túrót villával, vagy ha nagyon darabos, akkor krumplinyomón áttöröm. Egy tálba teszem és hozzádolgozom a vaníliás cukrot, a porcukrot a reszelt citromhéjat(előtte jól meg kell mosni meleg vízzel, és megtörölgetni)Jól összedolgozom. Kemény habbá verem a hideg tejszínt, és óvatosan a túróhoz kavarom. A zselatint a tasakon lévő útmutató szerint elkészítem, és a masszához csorgatom. Az előkészített formába belekanalazom a túrós masszát, és pár órára a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen, összeálljon.



Ezt a tortát Bence születésnapjára készítettem tavaly. Tudni kell, hogy a fiatalúr abban a szerencsés helyzetben van, hogy minden évben több tortát is kap tőlünk a jeles ünnepre. Egyet felvágunk június 1-én, az igazi szülinapon, aztán a következőt az egyik, a harmadikat pedig a másik társaság érkezésekor:-) Tavaly azt kérte, hogy valami túrósat is készítsek neki. Ez sikeredett a gondolatból:-) A tetejét csokimázzal vontam be, úgy díszítettem. Kellemes, könnyű kis édesség lett!

1 megjegyzés: