2011. november 25., péntek

Zöldséges pulykaragu leves


Hozzávalók:
50 dkg zöldségkeverék (sárgarépa, borsó, karfiol, brokkoli)
25-30 dkg pulykamell kocka
(én most a formázásból leesett husikat vagdostam apróra, abból készült a leves)
1 dl tejföl
ételízesítő
őrölt bors
2 db leveskocka
kevés olaj
vágott petrezselyemzöld ízlés szerint
A zöldségeket egy lábosba öntöm, és ételízesítővel megszórva kevés víz hozzáadásával megpárolom. Közben egy serpenyőben egy evőkanálnyi olajon megfuttatom a húskockákat, majd kis lángon párolom azt is. Mikor a hús már puha, hozzáteszem a zöldségekhez, felengedem annyi vízzel, hogy leves sűrűségű legyen, és beledobom a leveskockákat, megszórom őrölt borssal. Hagyom, hogy összemelegedjen, majd a simára kikevert tejfölt felengedem egy kis forró lével, és a leveshez öntöm. Megszórom petrezselyemzölddel és már lehet is tálalni.



Szeretem ezeket az egyszerű, szerintem mégis nagyszerű leveseket. Zöldségből mindig azt teszem hozzá, ami éppen van itthon, tehát a felsorolás most sem szentírás. Minél többféle zöld van benne, annál izgalmasabb lesz az összhatás. Készülhet csirkemellből, vagy éppen sertéshúsból is, csak akkor tovább kell a húst párolni.
Ma az adta ennek a levesnek az apropóját, hogy szép pulykamellfilét vettem már az ünnepekre, és fel is szeleteltem a megfelelő adagokra. De formázás közben kisebb-nagyobb darabok leszakadtak róla, "feleslegessé" váltak, és akkor eszembe jutott, hogy már régen volt nálunk ilyen fajta leves. Lehetne bele tenni tésztát is, de én így szeretem, könnyű kis ízvilágával. Ma délben még Bence is megdicsérte a levest, és megevett egy egész tányérral belőle:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése