Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. december 22., csütörtök

Bejgli


Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
15 dkg puha margarin
csipet só
1 tk. cukor
1 dl tejföl
1 dkg élesztő (kevés tejben megfuttatva)
A töltelékhez:(a mennyiségek külön-külön értendőek a mákos és a diós verzióhoz)
15 dkg cukor
2-3 kanál tej
20 dkg mák/dió
5 dkg mazsola
1 kanál lekvár
Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk 0,5 dl tejben a cukorral. A többi hozzávalót egy tálba tesszük, majd az élesztőt is hozzá öntjük. A tésztát kidolgozzuk, és egy 15 percre betesszük pihenni a hűtőbe. Közben elkészítjük a tölteléket. A tejet a mikróban felforrósítjük, és a cukorral együtt a dióhoz vagy a mákhoz keverjük. Ha nagyon kemény a massza, kerülhet még bele egy pici tej. Beletesszük a mazsolát és a lekvárt. A tésztát két darabba vágjuk, (bár én most négy pici rudat gyártottam Bence kérésére)kinyújtjuk, megkenjük a töltelékkel és feltekerjük. Megkenjük egy felvert tojássárgájával, és 10 percet pihentetjük. Utána megkenjük a villával összehabosított tojásfehérjével, megszurkáljuk mindegyiket és előmelegített sütőbe dugjuk. Kis lángon kell neki egy jó negyven perc, hogy szépen átsüljön.


Az idén nem nagyon akartam bejglit készíteni. Amikor ezt felvetettem a két pasimnak, a kicsi teljesen megdöbbenve nézett rám, mi az, hogy karácsonykor nincs bejgli. Így aztán kapóra jött nekem a Rama sütioldalán talált recept, amivel egy kicsit egyszerűbbé és gyorsabbá tettem ennek az ünnepi kalácsnak az elkészítését. Én nem tettem bele mazsolát, mert Bence nem szereti. Anélkül is finom. Ám azt mindenképpen javaslom, hogy a fehérjés kenés után egy gyufaszállal vagy hurkapálcával egészen az aljáig szúrja meg a tésztát, hogy a gőz ki tudjon jönni.

5 megjegyzés:

  1. Klasszak lettek,a végét szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  2. Későn olvastam a választ, most kóstoltam magam halálra a beiglimből:)

    VálaszTörlés
  3. nagyon finomak lehetnek, ha lesz rá időm kipróbálom én is a receptet köszi:)

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem és nagyon finom lett ajánlom mindenkinek!

    VálaszTörlés