2011. december 26., hétfő

Currys mazsolás-mogyorós rizs


Hozzávalók:
2 dl-es bögrényi rizs
5 dkg földimogyoró
5 dkg mazsola
kevés olaj
currypor ízlés szerint

kevés vágott petrezselyemzöld
Elkészítés:
A rizst kevés olajon megfuttatjuk, majd felöntjük kétszeres mennyiségű forró vízzel. Megsózzuk, megszórjuk a curryporral, rádobjuk a megmosott mazsolát és fedő alatt párolni kezdjük. Míg a rizs fő, addig egy száraz serpenyőben illatosra pirítjuk a mogyorót, vigyázva, hogy ne égjen meg. Vágódeszkán késsel megvagdaljuk, majd ha a rizs elfövi a ráöntött vizet, akkor belekeverjük a mogyorót és a közben apróra vagdalt petrezselyemzöldet is.

Nem igazán volt kedvem ma megint krumplipürét enni. Egyrészt már vágytam valami más ízre, másrészt pedig lusta voltam nekiállni krumplit tisztítani. Mivel azonban Bence egyáltalán nem rajong a sima párolt rizsért, így ki kellett találnom valamit, hogy számára is izgalmassá tegyem a töltött csirkecombok kísérőjét. A pultnak támaszkodva gondolkodtam, amikor megláttam a kenyértartó tetején a kis légmentes dobozkámat, amiben ott csücsült egy maréknyi megtisztított mogyoró. Eszembe jutott, hogy van mazsola a konyhaszekrényben, és akkor már persze előkerült a curry is, hogy még pikánsabbá, kicsit egzotikussá tegye az ízhatást. Kevertem kavartam, és a végeredmény tényleg jó lett. Legalábbis nekünk bejött:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése