Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2011. december 31., szombat

Lencsesaláta


Hozzávalók:
10-15 dkg lencse
1 kisebb babérlevél
1-2 gerezd fokhagyma
1 kisebb fej lila hagyma
1 pár virsli
2 db keményre főzött tojás
1 nagy pohár tejföl
2-3 ek. majonéz
1 kk. mustár
pici cukor

Elkészítés:
Az előzőleg beáztatott lencsét sóval, babérlevéllel, fokhagymával megfőzzük. Közben apró kockákra vagdaljuk a hagymát, picit besózzuk és állni hagyjuk. A virslit megfőzzük és karikára vagdaljuk, a tojásokat kockákra vágjuk. A mártáshoz összekeverjük a tejföl, a majonézt, a mustárt és a cukrot. Ha megfőtt a lencse, leszűrjük, és a többi alapanyaggal együtt a tejfölös alapba keverjük. Pár órára behűtjük, és már lehet is fogyasztani. Hozzon sok szerencsét!:-)


Régi hagyomány nálunk, hogy mint szerintem oly sokan, mi is lencsét eszünk Szilveszterkor, semmit nem bízva a véletlenre:-) De a főzelék már "unalmas", hiszen azt a hétköznapokon is készítek, levest pedig nem főztem belőle, hiszen a menünek az a része már korábban elkészült. Így jött az ötlet, hogy saláta legyen! Kellemes ízű ételt kaptam, akár egytálnak is nevezhetném, hiszen a lencse, a virsli, a tojás és a majonézes mártás elég laktató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése