2011. december 31., szombat

Majonézes krumplisaláta


Hozzávalók:
1 kg krumpli (legjobb a salátaburgonya)
2 fej lila hagyma
2 nagy pohár tejföl
1 kis tubus majonéz

őrölt bors (lehetőleg fehér, mert az nem látszik a salátán)
csipetnyi cukor
Elkészítés:
A krumplit jól megmosom és sós vízben odateszem főni. Közben a lila hagymát vékony fél karikákra vágom. A tejfölből, majonézből mártást keverek, megszórom kicsi borssal, és egy leheletnyi cukorral(ez el is hagyható)A megfőtt krumplit kicsit lehűtöm és megtisztítom, majd karikákra vágva a mártásba teszem. Óvatosan átkeverem a hagymával együtt, és lefedve a hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek.



Ez a saláta nálunk Bence egyik nagy kedvence, most is elsősorban az ő kedvéért készült. Estére jól összeérik, és akkor kitűnő kísérője lesz a pácolt malachúsnak. Jó tanácsként említem, hogy érdemes a hagymát is besózni egy kicsit miután összevagdaljuk, mert a salátában egészen más íze lesz, mintha só nélkül tennénk bele.

6 megjegyzés:

  1. KÖSZI a receptet. A betervezett kukoricás-majonézes krumplisalátát erre cseréltem :). Nagyon finom lett!!!
    Boldog Újévet!!!
    Anna

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anna!
    Örülök, hogy kísérletező kedvedben kipróbáltad ezt a receptet! Mi is nagyon szeretjük, Bence még tegnap is ebből vacsorázott:-))BÚÉK neked is!
    Timi

    VálaszTörlés
  3. Itt járok minden nap:-)
    Puszika
    B.U.É.K

    VálaszTörlés
  4. És én minden nap örülök neked! BÚÉK nektek is!
    Ölellek szeretettel: Timi

    VálaszTörlés
  5. Ma újhagymával - ahogy mifelénk mondják, zöldhagymával - készítettem el a salátát. Beleraktam a hagyma zöld szárát
    (leveleit) is. Szép, mutatós lett. És amióta olvastam a recepted, minden ismerősöm előre megsózza a hagymát :). Még egyszer: köszönöm a tanácsod!!! ez a módszer teljesen más izvilágot hoz ki a salátából.
    Minden jót,
    Anna

    VálaszTörlés
  6. Kedves Anna! Örülök, ha tudtam valami hasznosat mutatni, írni neked. Bence már napok óta nyúz ezért a salátáért, most akkor én is kipróbálom újhagymásan:-) Köszike:-)))

    VálaszTörlés