2011. december 4., vasárnap

Tejfölös gombapaprikás


Hozzávalók:
1/2 kg csiperke gomba
1 nagyobb fej hagyma
2 dl tejföl
1 dl fehér bor(elhagyható, vízzel helyettesíthető)
ételízesítő
őrölt bors
piros paprika
olaj
1 ek. házi paprikakrém(ez is elhagyható)
1 teáskanálnyi liszt
Elkészítés:
A gombafejeket alaposan megmosom, mert én nem szoktam meghámozni, rajta hagyom a külső "héj" részt is, rengeteg vitamin van alatta. Negyedekbe vágom a gombafejeket, a tönköket is felhasználom. A hagymát apró kockákra vágom, és kevés olajon megdinsztelem. Megszórom kevés piros paprikával, és felöntöm a borral, mielőtt megkeseredne. Megszórom ételízesítővel és rádobok egy kanálniyt a házi paprikakrémből. amikor mindez kicsit összesül, akkor dobom rá a gombát. Átkeverem, borsozom, és fedő alatt megpárolom. A gombának nem kell sok idő, hamar elkészül. Ha már megfelelően átpuhult, és az ízében is minden benne van, akkor a tejfölt jól kikeverem a liszttel, majd hozzákanalazok egy keveset a gomba levéből, és ezzel a habarással besűrítem a szaftot. Még egyet hagyom rottyanni, és nokedlivel, vagy tésztával máris lehet tálalni.

A gomba gyakran terítéken van nálunk, bár Bence nem igen szereti. De attól függetlenül én el szoktam készíteni, persze Ő olyankor mást kap a tányérjába:-)) A fehérbor nem egy mánia nálam, csak éppen ha valamilyen alkalomra olyasmit főzök, ahol a recept megkívánja, után az üveg sokáig árválkodik a hűtőben, senki nem issza a tartalmát. Így kénytelen vagyok a konyhában felhasználni olyan ételekbe, amik elbírják ezt a gyümölcsös, fanyarédes ízvilágot. A gombának tapasztalataim szerint ha pörköltnek vagy tejfölösnek készítjük, egyáltalán nem árt meg:-)Természetesen azonban nem kötelező egyikbe sem beletenni, aki nem szereti, vagy akinek nincs éppen kéznél egy megbontott üveg, az anélkül is nagyon finomat tud főzni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése