2012. január 14., szombat

....



Hivatalosan csak holnap lesz a férjem születésnapja, de mivel ma dolgozik, holnap pedig mindenki pihen, így már pénteken este vendégül láttuk a barátainkat egy jó vacsorára, és persze egy szelet kávétortára. Úgy repülnek az évek, olyan, mintha csak tegnap lett volna, hogy megismertem az akkor még huszonöt évet sem betöltő szerelmemet. Azon az októberi estén még egyikőnk sem gondolta, hogy ennyire egymásra találunk, hogy egy felé visz az utunk, s hogy kapcsolatunkból ez a helyes kis pasi születik. Őszintén mondom, még akkor is, ha nagyon "rózsaszínűen" hangzik, hogy náluk nagyobb ajándékot a sorstól nem is kaphattam volna! Velük könnyű vinni a mindennapok nehézségeit is, és átlendülünk bármilyen nehézségen, akadályon.
De térjünk kicsit vissza a konyhapult mögé...Tegnap vacsorára készítettem el a sörben párolt csiperkegombás-tejszínes csirkét tésztával, a fiatalabb nemzedéknek pedig Margarita pizzát sütöttem. A torta készítése előtt megkérdeztem az ünnepeltet, hogy milyen ízű édességre vágyik, hiszen a főzött alapkrém bátran variálható, ízesíthető. Ő a kávé mellett döntött, s bizony tegnap este kiderült, hogy jó döntés volt. A kávékrémet megbolondítottam egy kis rum aromával, s ez reggeltől estig nagyon jól átjárta a három lapba vágott piskótát. Puha és krémes volt a végeredmény, amikor a drágám felszeletelte.
Ám mivel az igazi születésnap hivatalosan csak holnap lesz, Bencével kitaláltuk, hogy készítünk neki még egy joghurt tortát. Ma este hétig dolgozik, úgyhogy nyugodtan tudunk ügyködni a konyhába majd délután. Nem nagy dolog, csak pár doboz görög joghurt kell hozzá, amit feltuningolunk egy kis apróra vagdalt meggybefőttel, s ha megdermed, nyakon locsoljuk tálalás előtt csokimázzal. Az ebéd pedig húsleves lesz, lágy-habosra kavart krumplipüré, fokhagymás sült csirkecomb, pikáns-rántott csirkemáj és házi savanyúság/ befőtt.

2 megjegyzés: