2012. január 19., csütörtök

Csirkeszárnyak zöldségágyon


Hozzávalók:
50 dkg fagyasztott zöldségkeverék
pár fej gomba cikkekre vágva
néhány csirkeszárny(vagy bármilyen csirkehusi)
fűszersó, delikát
2-3 dkg vaj
reszelt sajt
Elkészítés:
A tepsi aljába beletettem a mexikói zöldségkeveréket és az összevagdalt gombát. Megszórtam delikáttal, rámorzsoltam a vajat,jól összeforgattam, és a tetejére tettem a befűszerezett csirkeszárnyakat. Letakartam fóliával, és betettem kis lángon a sütőbe egy órára párolódni. Mivel a zöldség fagyasztott volt, és a gomba is elég sok nedvességet enged, így nem kellett alá vizet önteni. Az a pici vaj is csak azért került rá, hogy ízesebb legyen a zöldség.
Miután a fóliát levettem, pár percig nagyobb lángon hagytam, hogy elpárologjon a még meglévő folyadék alóla, majd a húsok tetejére reszelt sajtot szórtam, és visszadugtam annyi időre, hogy a sajt szépen megolvadjon.


Szeretem ezeket a fantázia szülte gyors ötleteket, még akkor is, ha most úgy tűnik, magamat dicsérem vele. De szerintem minden gyakorló háziasszony tudja, milyen nehéz minden nap valami változatosat, valami finomat tenni az asztalra.
Biztosan feltűnt, hogy nincs olaj az ételben. Ha sült húst készítek, legyen az akár szárnyas, akár sertés vagy más egyéb, soha nem teszek alá zsiradékot. Csak egy kevés vizet, ami elég ahhoz, hogy a fóliával lefedett hús tökéletesen megpárolódjon anélkül, hogy plusz kalóriákat vinnénk az ételbe.

2 megjegyzés:

  1. Csak dicsérd nyugodtan magad :) Jó ötleteid vannak, mint pl ez is , engedelmeddel alkalom adtán felhasználom. Katika

    VálaszTörlés
  2. Katikám! Nyugodtan, bármit, bármikor:-))
    Néha kicsit meg kell erőltetni az embernek a fantáziáját:-)

    VálaszTörlés