2012. január 24., kedd

Gyors ragu


Hozzávalók:
30 dkg darált sertéshús
1 dbz kukorica (jól lecsepegtetve)
25 dkg gomba
1 nagyobb fej lila hagyma
2 dl tejföl
1 csapott ek. liszt

őrölt bors
őrölt majoránna (lehet vágott petrezselyem is)
olaj
Elkészítés:
A hagymát megtisztítom és szálasra vágom. Tehát nem keresztbe, hanem hosszában szeletelem fel a félbe vágott fejet. Olajra teszem, megszórom egy kevés sóval, és kicsit megpárolom. A sótól gyorsabb lesz ez a folyamat. Aztán ráteszem a darált húst, utána sózom, megborsozom. Hozzá öntöm a kukoricát és a gombát, és lefedve párolom. Nem sok idő, negyed óra bőven elég neki. Utána kicsit hagyom, hogy fedő nélkül elfője a levét. Mert hiába nem öntök alá sok vizet, a gomba bőven enged ki magából. Megszórom egy csapott ek. lisztel, aztán ráteszem a tejfölt és jól elkeverem. Megszórom őrölt majoránnával és ha egyet fő, akkor már el is zárom. Ma nokedlit készítettem mellé köretnek.



Nem igazán tudtam, hogy mit főzzek. Adva voltak ezek a hozzávalók, hát kicsit megint elengedtem a fantáziámat. Mivel azonban Bence nem szereti a gombát, mint azt már többször írtam, így neki természetesen külön adagot készítettem anélkül. A drágámnak egy nagy tányérnyi maradt vacsorára is, azt mondta, szivesen megeszi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése