2012. január 16., hétfő

Hagymaleves


Hozzávalók:
4 nagyobb és egy kisebb fej hagyma

1 db leveskocka
őrölt fehér bors
csipet őrölt szerecsendió
olaj
1 ek. liszt
Elkészítés:
A négy nagyobb hagymát megtisztítom és apró kockákra vágom. Kevés olajra dobom őket, megszórom sóval, és fedő alatt majdnem puhára párolom. Majd leveszem a fedőt, felöntöm 6-7 dl vízzel, beledobom a leveskockát, megszórom az őrölt szerecsendióval és fehér borssal, majd még egyet hagyom forrni, hogy kicsit összeálljanak az ízek. Közben a kisebb fej megmaradt hagymát is megtisztítom, és 3-4 mm-es szeletekre vágom. A karikákat szétnyomkodom, megforgatom kevés lisztben, és forró olajban ropogósra sütöm (de nem égetem el:-))
Közben a leves elkészült. Lehet így is tálalni, hogy úsznak benne a kis hagymakockák, de én egy kicsit összenyomkodtam őket a botmixerrel, majd a tányérba merve megszórtam a hagymakarikákkal.



Sokan úgy vannak a hagymával, hogy csupán csak a pörköltfőzés kedvéért tűrik meg a konyhában. Pedig nem csak ízletes, de nagyon hasznos zöldségféle. Kitűnő baktériumölő hatása van, teája köhögésnél nélkülözhetetlen gyógyír, és nagy segítség lehet egy esetleges méhcsípésnél is, hogy csak néhányat említsek a felhasználási lehetőségekből. Na és persze ne feledkezzünk meg a rántott vagy sütött hagymakarikákról, és erről a jó ízű levesről sem! Elkészítése sem szakértelmet, sem pedig anyagi ráfordítást nem igényel. Egy tartalmasabb második fogás elé kitűnő leves, én csak ajánlani tudom. Aki szereti, kenyér- vagy zsemlekockákat is piríthat a tetejére, de megszórhatja egy maréknyi levesgyönggyel is.

1 megjegyzés: