2012. január 20., péntek

Laskagomba rántva

Hozzávalók:
laskagomba
tojás
liszt
zsemlemorzsa

pici őrölt bors
Elkészítés:
A gombát lapjaira szedem, és jól megmosom. A végeit levágom, s ha éppen fő a húsleves, mint most nálunk, akkor beledobom, had adja bele az ízét. Egy edénybe enyhén sós vizet odateszek főni, s mikor gyöngyözni kezd, beleteszem a gombaszeleteket. Öt-hat percig hagyom a fövő vízben, majd kiszedem és jól lecsepegtetem. Utána a szokásos módon panírozom, a tojásba sót és borsot szórva, majd forró olajban kisütöm.


Nem volt előre betervezve ez az étel mára, de amikor lementem a zöldségeshez, olyan hívogatóak voltak a pultra pakolt laskagomba fürtök, hogy pár darabot kénytelen voltam venni belőlük. Én nagyon szeretem, a drága párom viszont óvatos duhaj vele, mert eléggé megüli a gyomrát, nehezen emészti meg, ellentétben a csiperke gombával, amitől semmi panasza nincsen. Egy keveset azért most is csipegetett belőle, Bence viszont természetesen meg sem kóstolta, hiszen nem ápol jó viszonyt a gombafélékkel. Na nem kell aggódni, nem maradt azért éhen, kárpótoltam egy kis sült csirkecombbal:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése