2012. január 2., hétfő

Savanyúkáposzta leves (korhelyleves)


Hozzávalók:
25 dkg savanyú káposzta
10 dkg lángolt kolbász
1 dl tejföl
1 db babérlevél
1 db leveskocka
2 ek. liszt
kevés olaj
pirospaprika
Elkészítés:
A káposztát összevágom egy kicsit, mert nem szeretem, ha mindenfelé lóg a kanalamról:-) Átmosom, ne legyen nagyon savanyú, aztán a babérlevéllel, a leveskockával és az összevagdalt kolbásszal odateszem főni. Ha a káposzta megpuhult, akkor készítek egy zsemleszínű rántást, és miután jól kikeverem forró lével, besűrítem vele a levest. Ezután a tejfölt kavarom szép simára a meleg levessel, majd összerottyantom, és már készen is van.


Sokan azt mondják, ez tipikus szilveszteri étel. Bár szerintem más napokon is jól esik az embernek egy kis savanyú ízhatás, és nem feltétlenül azért, mert előző este betegre itta magát:-) Egyszerűen csak megkívántam ezt a levest, és mivel volt minden itthon hozzá, én ma ebédre készítettem el. Bár tisztán látom, hogy Bence nem kér majd belőle, de én még repetázni is fogok:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése