Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2012. január 29., vasárnap

Tejszínes brokkolikrém leves


Hozzávalók:
1 fej brokkoli
2 dl főzőtejszín
1 gerezd fokhagyma
őrölt szerecsendió
ételízesítő
őrölt fehér bors
Ízlés szerint pirított kenyérkocka vagy levesgyöngy
kevés vaj
Elkészítés:
A brokkoli törzsét levágom, a fej részt darabokra szedem. Ha a törzs nem túl "öreg", akkor apróra kockázom, és azt is rádobom a felolvasztott vajra. Kevés vízzel felöntöm, megszórom a fűszerekkel, beleteszem a zúzott fokhagymagerezdet, és fedő alatt puhára párolom. Ha elkészült, akkor botmixerrel összeturmixolom, majd felöntöm a főzőtejszínnel és felforralom. Megkóstolom, s ha úgy érzem még utána ízesítem. Melegen, langyosan egyaránt kínálható leves.



Mostanában nagy keletje van nálunk a krém leveseknek. Korábban elég ritkán készítettem ilyet, de aztán rákaptunk a krémes ízvilágra. Szinte nincs is olyan zöldség, ami ne lenne alkalmas hasonló leves készítésére. Ezt a mai tejszínes brokkolit még Bence is megkóstolta, majdnem sikerült egy egész tányérnyit leküzdenie:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése