Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2012. január 18., szerda

Vega-brassói



Hozzávalók:
1 kg krumpli
1 dbz szójakocka
ételízesítő
őrölt bors
2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
egy kevés fokhagymakrém (ettől finom szaftos lesz a ragu rész)
olaj(de egy kis házi pecsenyezsír még jobbá teszi, ha az ember nem vegetáriánus, csak úgy szóját eszik)
kevés fűszerpaprika
Elkészítés:
A szóját használat előtt egy két órával beáztatjuk ételízesítős-borsos langyos vízbe. Ettől megpuhul kicsit, és valami ízt is magába szed. Elég erőteljes fűszerezést igényel.
A krumplit megsózva, héjában megfőzzük. Míg fő, addig alaposan lecsöpögtetjük a szójakockákat. A hagymát és a fokhagymát felkockázzuk, és olajon (én most pecsenyezsíron)megfonnyasztjuk. Rádobjuk a szójakockákat, megszórjuk még egyszer ételízesítővel, őrölt borssal, és nyomunk rá egy teáskanálnyi fokhagymakrémet. Vigyázzunk, mert ez is sós kicsit. Kevés vizet öntünk rá, és letakarva kb. húsz percet pároljuk. Ezután fedő nélkül lepirítjuk, vagy ha kedvünk van hozzá, áttehetjük egy serpenyőbe (én a wokba tettem) és ott jól átforgatjuk, hogy kapjon egy kis kérget. Ezután az időközben megfőtt, lehűlt és megtisztított, kockákra vágott krumplival együtt sütőtálba pakolom, tetejét meghintem még őrölt borssal és egy leheletnyi piros fűszerpaprikával, és forró sütőbe tolom egy jó húsz percre. Savanyúsággal a legfinomabb.



Már napok óta nézegettem a spájz polcán meglapuló szójakockát. Korábban elég gyakran használtam, aztán valahogy leálltunk róla. De mivel a keresztlányom vegetáriánus, azért nem idegen számunkra ez a fehérjeforrás, ami teljes mértékig pótolhatja a hús bevitelt. Csak azt nem tudtam, igényes gyomrú gurman kicsi fiam mit szól majd hozzá, ha hús helyett ez kerül a tányérjára. Mindenesetre ma tettem egy próbát. Még sütés előtt, miután összeállítottam a brassóit, megkóstoltattam vele egy szem krumplit és egy szójakockát. Ízlett neki, és nem lombozta le az sem, hogy megtudta, az ebédjének semmi köze nem lesz a malacokhoz:-) Sőt, annyira bejött neki, hogy gyorsan sütőbe dugtam a tálat, nehogy túl sokat csipegessen az ebédnek valóból...

2 megjegyzés:

  1. Kreatív dolog, és még jól is néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Az íze is jó volt, bár mi igazi húsevő család vagyunk:-))

    VálaszTörlés