2012. február 12., vasárnap

Gesztenyés muffin


Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
25 dkg gesztenyemassza
10 dkg cukor
1 db tojás
2 dl tej
1 cs. sütőpor
1 kk. szódabikarbóna
0,8 dl olaj
+meggy a tetejére ízlés szerint
Elkészítés:
Egy tálba beleszitálom a lisztet, elkeverem benne a sütőport. Hozzámérem a cukrot. Egy másik tálba beleütöm a tojást, és elkeverem az olajjal és tejjel. Ezt a keveréket a liszthez adom, majd a puha gesztenyemasszát is belecsipegetem. Fakanállal összekeverem. A muffin formákat margarinnal kikenem, vagy teszek bele papírkapszlit. (ha a forma szilikonos, akkor egyikre sincs szükség)Fogok egy evőkanalat, és egy-egy adag tésztát beleteszek az előkészített formákba. Tetejükre magozott meggyszemeket ültetek, és előmelegített sütőbe közepesnél kicsit alacsonyabb hőfokon kb. 20-25 perc alatt megsütöm.



A recept nem a saját találmányom, egy újságban bukkantam rá még valamikor. Sokáig nem próbáltam ki, de tegnap este a fagyasztóban keresgetve rátaláltam egy ünnepekről megmaradt gesztenyemasszára. S mivel Bence fiam napok óta nyúz muffinért, gondoltam most belevágok. A recept nem írta, így saját tapasztalatom mondatja velem, hogy több mint 12 darab normál méretű muffin sül ki ebből a mennyiségből. Szerintem 14-16 darabra elég a massza. Nekem elég giga méretű sütikék kerekedtek belőle, bár a fotóra a három legkisebbet tettem:-)
Az is lehet, hogy a szódabikarbóna felesleges, ha sütőport használ az ember lánya, de mivel először készítettem, próbáltam mindent a leírás szerint csinálni. a végeredmény egy nagyon finom, gesztenye ízű puha muffin, aminél az ízhatáson csak dob egyet a meggybefőtt. Bátran ajánlom kipróbálásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése