2012. február 5., vasárnap

Pikáns csirkecombok



Hozzávalók:
3 db csirkecomb félbe vágva
2 szál sárgarépa
5-10 dkg sajt reszelve
vágott petrezselyemzöld
mártáshoz:
ketchup
őrölt bors
1 ek. méz
bő fél deci vörösbor(ízlés szerint lehet több is)
kevés olaj
őrölt bors
őrölt kömény
fokhagyma por
Elkészítés:
Egy tálkában összekeverjük a mártás hozzávalóit. Sózni nem szoktam, mert a ketchup elég sós ahhoz, hogy ízt adjon a húsnak. Előkészítjük a sütőtálat (én jénait használtam aminek teteje is van)majd a combokat alaposan belemártogatjuk a mártásba, majd egymás mellé sorakoztatjuk a sütőtálban. A sárgarépákat megtisztítjuk, darabokra vágjuk, és a hús mellé szórjuk. Lefedjük a tálat, és előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb. egy órát sütjük kis lángon. Megnézzük, s ha a hús megpuhult, akkor a fedő már nem kell, jöhet a tetejére a reszelt sajt. Ezzel már csak pár percet sütjük nagyobb lángon, hogy a sajt megolvadjon a tetején.


Igen, már megint egy ketchupos variáció:-)) Amikor először csináltam, kicsit tartottam attól, hogy fogadja majd a család, pontosabban a férjem, mert Bence azért elég ínyenc, kapható az újdonságokra. Aztán meglepő módon a drágám is jól fogadta a pikáns ízkombinációt. Tegnap este pedig amikor több lehetőséget is kínáltam a mai ebédhez, Ő mondta, legyen valami ketchupos a csirkén. Szétnéztem a hűtőben, s mivel találtam egy kis bort egy üvegben, és egy darabka sajt is kacsingatott a polcról, nem hagytam ki azokat sem. Bátran ajánlom kipróbálni ezt az összeállítást!

1 megjegyzés: