2012. február 15., szerda

Kakaós csiga kelt tésztából


Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 db tojás sárgája
3 dl tej
6 dkg olvasztott margarin
5 dkg cukor
csipet só
2 dkg élesztő
+ töltelékként kakaópor
cukor
olvasztott margarin
Elkészítés:
A lisztet egy nagy tálba szitálom. Az élesztőt a meglangyosított tej felében egy csipet cukorral felfuttatom. A liszt közepébe egy mélyedést csinálok, ebbe jön a tojások sárgája, az olvasztott margarin, majd a felfuttatott élesztő és a maradék tej, cukor és só. Jól kidolgozott tésztát készítek, majd konyharuhával letakarva hagyom egy órát kelni nem túl hideg helyen. Míg kel a tészta, addig az olvasztott margarint elkeverem a cukorral és a kakaóporral. Lisztezett deszkán óvatosan átgyúrom a tésztát, kinyújtom, és megkenem a töltelékkel. Feltekerem, szeletekre vágom és szilikonnal bélelt sütőtepsire teszem. Míg bemelegszik a sütő, addig még kicsit kel a tészta is. Közepes lángon szép aranybarnára sütöm.



Nem nagyon akartam én ma még kakaós csigát is készíteni, de reggel olyan ítéletidő köszöntött ránk, hogy a kutyámat sem engedném ki, nem hogy a boltig elmenjünk bevásárolni. A fagyasztó és a hűtő ugyan kitartana még néhány hétig is, de a tízóraira való felvágottat vagy pékárut frissen szoktuk venni. Így most gondoltam egyet, és fél adagból (25 dkg lisztből) csináltam kakaós csigát. A képen látható adag ebből a menyiségből sült. Bencének már be is dobozoltam belőle, már csak egy flakon tejet kell öntenem neki, és a holnapi tízórai meg is van oldva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése