2012. február 27., hétfő

Sörös "Frédi szelet"



Hozzávalók:
1 szép darab bőrös malachús (ez a kis példány majdnem másfél kilót nyomott:-))
őrölt kömény
1 ek. mustár(nem baj, ha csíp egy kicsit)
őrölt bors

2-3 ek. olaj
4-5 gerezd fokhagyma
1-1,5 dl sör (legjobb a barna sör, mert az még szebben karamellizál, de most nekünk is csak a sima volt itthon)
Elkészítés:
A mustárból, olajból és a fűszerekből, valamint az összezúzott fokhagymából egy keveréket készítünk. Ezzel a keverékkel alaposan bedörzsöljük a hús mindkét oldalát. Én egy késsel párat bele is szúrtam a húsba, hogy a keverék ott is be tudjon jutni és jobban ízesítse a malachusit. Egy sütőzacskóba dugtam a bekent húst, és előmelegített sütőben sütöttem majdnem egy órán át. Aztán szétvágtam a zacskót, a húst egy nagy húsvilla segítségével simán betettem a tepsibe, aláöntve a zacskóban felgyűlt levet is. Meglocsolgattam sörrel, és kicsit nagyobbra véve a lángot, visszadugtam a sütőbe. Még kb. húsz percet töltött ott, közben egszer meglocsolgattam. Mire a hús szép omlósra megsült, a szaftja is besűrűsödött. Deszkára téve pihentettem egy jó tíz percet, majd éles késsel szeletekre vágtam. Krumplipürét ettünk hozzá, amit én meglocsolgattam a finom fokhagymás szafttal.


Elég gyakran veszek valami szép malac húst a hentesnél. S ha már hazahozom, megpróbálom változatosan, jó ízűen elkészíteni. Igazándiból a sör csak egy utólagos ötlet volt nálam. Ha hamarabb felfedezem a hűtő alsó rekeszében, akkor nem tettem volna sütőzacskóba ahúst, hanem csak egy sima tepsibe, fóliával lefedve, és már az első perctől kezdve sörrel öntöttem volna nyakon. De így is nagyon finom lett. A mustár, a fokhagyma és a sör kesernyés keveréke nagyon finom összhangot teremtett a hússal, a tejtől és margarintól habos krumplipürével, és az édese savanykás meggybefőttel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése