2012. február 8., szerda

Szárazbab főzelék




Hozzávalók:
30 dkg száraz tarka bab
2 db babérlevél

1 gerezd zúzott fokhagyma
ételízesítő
2 dl tejföl
2 ek. finomliszt
+ ízlés szerint almaecet

Elkészítés:
A babot előző este érdemes beáztatni, mert különben soha nem fő meg. Másnap leöntöm róla az áztatóvizet, és a babot egy lábosba teszem. Annyi vizet adok hozzá, hogy 2-3 ujjnyira ellepje. Hozzá adom a zúzott fokhagymát és a babérlevelet, majd megszórom ételízesítővel. Kis lángon hagyom fedő alatt puhára főni. Ha a babszemek már megpuhultak, akkor jöhet a habarás. Ehhez egy tálba kanalazom a tejfölt, hozzáadom a lisztet és habverővel csomómentesre keverem. Ráteszek egy merőkanálnyit a forró főzőléből, hogy a habarás se legyen sokkal hidegebb, mint a bab, és a tejfölös keveréket a takarék lángon "pötyögő" főzelékhez adom. Pár percig együtt forralom, hogy a liszt is elveszítse az ízét, majd tálalom.


Már az idejét sem tudom, mikor főztem utoljára szemes babfőzeléket. De talán a hideg és a tél teszi, de nagyon megkívántam. A fiúk sem tiltakoztak, így ma ez volt az ebéd. Két féle feltéttel kínáltam. Fasírtot, és egy kis csabai csípős sütnivaló kolbászt készítettem hozzá. De nagyon finom bármilyen vagdalttal, vagy kockázott húsból készült pörkölttel is.
Én külön nem tettem bele ecetet, mert a két nagyobb babérlevél elég savanyúságot adott az ételnek, de aki szereti, az óvatosan löttyinthet bele egy kávéskanálnyit. Ha túl savanykás, lehet ízesíteni pici cukorral.
Sokan nem habarják, hanem rántással készítik ezt a főzeléket. Természetesen úgy is nagyon finom. Én azonban az egyszerűbb habarás híve vagyok:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése