2012. február 9., csütörtök

Zöldséges csirkeszárnyak zacskóban sütve


Hozzávalók:
8 db csirkeszárny
1 kg burgonya
2-3 gerezd fokhagyma
1-2 fej lila hagyma
3 szál sárgarépa
4-5 kelbimbó
4-5 fej gomba
ételízesítő
csirke fűszersó
Elkészítés:
A csirkeszárnyak hegyes kis végét levagdostam, mert bár szeretem megsülve, de nem akartam vele hadakozni a zacskóban. Befűszereztem a szárnyakat és félretettem. Egy tálba a megpucolt zöldségeket összevagdaltam, megszórtam ételízesítővel és jól átforgattam, hogy lehetőleg sehol ne maradjon sótlan, ízetlen. Belepakoltam egy sütőzacskóba, majd ráfektettem a csirkeszárnyakat. A zacskó felső részéről ollóval levágtam egy csíkot, azzal kötöttem be e sütőzacsi száját. Hústűvel szúrtam rá néhány lyukat, hogy a gőz el tudjon menni belőle. Előmelegített sütőben kis lángon egy órán át hagytam párolódni. Ezután kibontottam a zacskót, egy ollóval végigvágtam hosszába, és hagytam, hogy így szétnyitva még egy tíz percet süljön az ebédünk. Végül tálra szedtem a finomságokat, és jóízűen leültünk falatozni:-)



Ez az étel tényleg nem igényel nagy szakértelmet, pedig ezer képen elkészíthető. Attól függ, milyen zöldségeket találunk otthon, milyeneket veszünk, mi felel meg az ízlésünknek. Én próbáltam már brokkolival, karfiollal, padlizsánnal is, nagyon finom a végeredmény mindig. A hús is változtatható, gyakorlatilag minden "csirkealkatrész" megfelel hozzá. Nincs vele nagy munka, kb. tíz perc alatt végeztem a tennivalókkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése