2012. március 11., vasárnap

Toszkán csirke




Hozzávalók:
4 db csirkecomb kettévágva, kicsontozva
4-5 szelet füstölt sonka
1 nagy fej lila hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
10 dkg reszelt sajt
provánszi fűszerkeverék
olajbogyó
1/2 dl kóla
Elkészítés:
A sütőtál alját kirakjuk a sonka szeletekkel, és ráhalmozzuk a fél karikára vágott hagymát, fokhagymát. Erre jönnek a befűszerezett húsdarabok, majd megszórjuk olajbogyóval ízlés szerint. Aláöntjük a kólát, több folyadék nem is kell, hiszen a hús is enged majd és a sonka is valamennyit sütés közben. Letakarjuk fóliával, és közepes lángon egy jó 50 percet sütjük. Levesszük a fóliát, hagyjuk, hogy elrotyogja a levét(ha túl sok lenne, le is lehet kanalazni belőle)Megszórjuk a sajttal, és már csak annyi időre tesszük vissza, hogy a sajt megolvadjon rajta. Zöld fűszeres krumplipürével tálaltam, finom ebéd volt.


Évek óta rajtam van már a toszkán mánia, s most, hogy újból ilyen témájú könyveket olvastam, csak erősödött bennem az érzés. Szerintem tutira éltem már ott előző életeim valamelyikében, különös vonzódást érzek ezen dolgok iránt. Tegnap este kivettem a fagyasztóból egy adag csirkecombot, de még reggel sem igen tudtam, mit készítsek belőle. Amikor Bence rákérdett, mit eszünk ma? Lendületből rávágtam, hogy toszkán csirkét! De milyen az?-kérdett vissza. Még nem tudom kisfiam, majd mindjárt kitalálom-nevettem rá. Ez lett belőle....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése