2012. április 9., hétfő

Húsvéti kenyér


Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
20 dkg főtt-füstölt sonka
2 dkg cukor
1,5 dkg élesztő
1,6 dl tej
kevés só
2,5 dkg margarin olvasztva
1 ek. apróra vágott metélőhagyma
+ 1 db tojás a kenéshez
Elkészítés:
A sonkát apró kockákra vágjuk, vagy ledaráljuk. A lisztbe beletesszük a sonkát, a tejben felfuttatott élesztőt, az olvasztott margarint és a sót. Jól kidolgozott tésztát kell kapnunk, amit aztán letakarva egy órán át kelesztünk. Utána átgyúrjuk, majd megformázzuk és hagyjuk még 20 percig újra kelni. Utána lekenjük a felvert tojással, és előmelegített sütőbe toljuk lefedve. Jó 20 perc után levesszük a fedőt, újra átkenjük, és addig sütjük, míg el nem éri a kívánt színt.

Szégyen vagy sem, elfogyott a kenyerünk. Nem vettünk csak egyet a boltban, mert úgy gondoltam, ha nem elég, úgyis tudok sütni. S ha már húsvét, akkor legyen ide illő a kenyerünk is:-) Vacsorára már nem is kell hozzá más, csak egy kis tojáskrém.
Ám szerintem ez a kenyér nem csak most az ünnep alatt jön jól, hanem majd utána is, amikor valahogy meg kell szabadulni a megmaradt sonkavégektől.
Kicsit lapos lett, mert elfelejtettem időben levenni róla a fedést. Éppen Bencének sütöttem a sajtot ebédre, és később emeltem meg a jénai tetejét. De ez az ízén semmit nem változtat, isteni!

2 megjegyzés: