Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2012. április 13., péntek

Tarhonyás hús


Hozzávalók:
25 dkg tarhonya
30 dkg kockázott sertéshús
1 nagy fej hagyma
pirospaprika
ételízesítő
olaj
1 db paradicsom
1/2 paprika
vagy ezek helyett egy kanál lecsó
Elkészítés:
A hagymát megtisztítjuk és kis kockákra vágjuk. Olajon megdinszteljük. Hogy a folyamat hamarabb megtörténjen, egy csipet sót szórhatunk a hagymára, amitől levet ereszt és könnyebben párolódik. Félrehúzzuk, megszórjuk pirospaprikával, felöntjük egy pici vízzel és visszatesszük a gázra. Zsírjára sütjük, majd beledobjuk a felkockázott paprikát és paradicsomot (vagy a lecsót), megszórjuk egy kis ételízesítővel, és ha már jól összeforrt, rátesszük a húst. Fehéredésig pirítjuk, majd öntünk még rá egy kis vizet, és fedő alatt puhára főzzük. Nem kell egészen lesütni, maradjon alatta szaft, amit majd a tarhonya magába szívhat. Közben kevés olajon megpirítjuk szép aranybarnára a tarhonyát. Felöntjük kétszeres mennyiségű forró vízzel, megszórjuk ételízesítővel, majd rátesszük a fedőt, és kis lángon hagyjuk párolódni, puhulni. Érdemes menet közben egyszer-kétszer ránézni, mert lehet, hogy a folyadékot még pótolni kell. Ha elkészült mindkét étel, akkor nincs más dolgunk, mint egybe önteni őket és óvatosan átkavarni, kicsit átpirítani együtt. Legjobb savanyúsággal kínálni.



Ma ez volt nálunk az ebéd. Ami külön érdekessége, hogy házi tarhonyából készült, nem pedig a boltban kapható gépi gömböcökből. Nagyon finom volt, elnyerte a férjem és fiam tetszését, és még apósnak is tudtam küldeni belőle egy kis kóstolót. Bár mint említettem, szerintem savanyúsággal az igazi, Bence egy fél üvegnyi szilvabefőttel jött ki a spájzból, így azt ettünk ma hozzá. Nem rontotta el az ízét!:-)

3 megjegyzés:

  1. Régebben, amikor még volt kertünk, ipari mennyiségben főztem be télére mindent. Abban az időben a húsos ételeke ilyen kamrából kihozott gyümölccsel ettük. A házi tarhonya verhetetlen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is bejött! Minden évben pakolászok én is a spájzba befőtteket, savanyúságokat, ahogy a lehetőségeim engedik:-)

      Törlés
  2. Már őseim is tésztásak voltak,így nálunk is napi rendszerességgel fő valamelyik változata! A tarhonya,igaz mi a reszelt házi tésztát kedveljük tarhonyaként a legjobban,ezt a nokedli,lebbencstészta,széles metélt követi.Húslevesnél pedig a csigatészta ami verhetetlen!!

    VálaszTörlés