2012. május 1., kedd

Bakonyi sertésfalatok

Hozzávalók:
60 dkg seréscomb
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1/2 db paprika
1 kisebb paradicsom
30 dkg gomba
1 dl tejföl
1 dl fehér bor (én furmintot használtam)
ételízesítő
őrölt bors
olaj
pici liszt
petrezselyemzöld
Elkészítés:
A húst nagyobb kockákra vagdaltam, majd kevés forró olajon hirtelen átsütöttem, hogy egy kérget kapjon.  Kiszedtem egy tányérba, és a visszamaradt olajra rádobtam az időközben finomra vágott hagymát és fokhagymát. Aranysárgára pirítottam, majd hozzáadtam a felkockázott paprikát és paradicsomot. Pici sót szórtam rá, és hagytam, hogy pár percig párolódjon az alap. Ekkor visszatettem bele a húskockákat, felöntöttem a borral, megszórtam ételízesítővel és őrölt borssal, majd hagytam, hogy fedő alatta  hús átpárolódhasson. Közben megmostam és negyedekre vágtam a gombát. Amikor a hús már majdnem készen volt, hozzáadtam, és hagytam, hogy kicsit együtt főjenek. A gombának nem kell sok idő. Ezalatt kikevertem a tejfölt egy kávéskanálnyi liszttel, és behabartam vele a tokányt. Elkészült. Tálaláskor megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.



Mindent szeretek, ami tokány, vagy aminek sűrű szaftja van, mert úgy finom a tészta, a nokedli, ha kicsit úszik benne:-) Bár a férjem szaftmentesebben szereti, de ezt mindenki magának adagolja. Mivel ma is dolgozik, így tegnap este készült el ez a finomság nálunk. Az Ő része a dobozba került, a miénk pedig a hűtőbe. Így ma csak melegíteni kellett mindkettőnknek:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése