2012. május 26., szombat

Kinder torta (gyereknapra:-))


 Hozzávalók:
Tészta:
25 dkg liszt
20 dkg cukor
2,5 dl tej
1 db tojás
4 dkg kakaópor
1 cs. sütőpor
Krém:
1 cs. vaníliás pudingpor
12,5 dkg margarin
3,5 dl tej
1 csapott ek. liszt
                                                                                    4 ek. cukor
1 dl tejföl
+ 1 tortabevonó csoki
2 ek. olaj
kókusz
Elkészítés:
a tészta hozzávalóit egy tálban simára kavarom, majd egy szilikonos formába téve közepes lángon megsütöm. Míg a tészta hül, addig elkészítem a krémet. a lisztet, a pudingport és a cukrot elkeverem a tejjel, majd gázra téve sűrűre főzöm. Még melegen belekavarom a a margarint és a tejfölt, majd hagyom ezt is hűlni. A tortát kettévágom egy éles késsel, vagy cérnával, és belekanalazom a tölteléket. Ráteszem a felső réteget. Gőz fölött a csokit és az olajat összeolvasztom, és óvatosan a torta tetejére kenem. Vastagon megszórom kókuszreszelékkel és hűtőbe teszem tálalásig.


Holnap gyermek nap lesz. Így nem volt kérdéses, hogy a vasárnapi édesség egyben valamilyen meglepetés is lesz egyben. Így esett a választásom erre az egyébként hűtött tejszeletként annyira kedvelt édesség torta változatára. Sok receptet olvastam hozzá, aztán mégis egy saját fejlesztést készítettem el:-) a tortaalap egy már jól bevált tésztából készült, s a krém is a mi ízlésünkhöz igazodik. Azt írtam, hogy szilikonos formába kell tenni a sütéshez. Na persze ez lehet egy jól kikent, kilisztezett tortaforma is, csak ebben nekem kényelmesebb volt sütni. A krémből maradt egy kevés, de nem ment kárba, összeragasztgattam vele pár háztartási kekszet:-)

                                                                                     


2 megjegyzés: