2012. május 25., péntek

Lekváros bukta

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 db tojás sárgája
3 dl tej
6 dkg olvasztott margarin
5 dkg cukor
csipet só
2 dkg élesztő
+ szilvalekvár
Elkészítés:
A lisztet egy nagy tálba szitálom. Az élesztőt a meglangyosított tej felében egy csipet cukorral felfuttatom. A liszt közepébe egy mélyedést csinálok, ebbe jön a tojások sárgája, az olvasztott margarin, majd a felfuttatott élesztő és a maradék tej, cukor és só. Jól kidolgozott tésztát készítek, majd konyharuhával letakarva hagyom egy órát kelni nem túl hideg helyen.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán finoman még egyszer átgyúrom, majd kinyújtom, és kb. 8x8 cm-es négyzetekre vágom. Minden négyzet közepére teszek egy kanál házi szilvalekvárt, két szélét behajtom, majd feltekerem és egy szilikonos sütőlapra egymás mellé állítom a buktákat. Letakarva hagyom még kelni egy fél órát, majd a tojások fel nem használt fehérjével megkenem őket, és előmelegített sütőben aranybarnára sütöm. Aki szereti, az tálaláskor megszórhatja porcukorral.


Bence már napok óta nyúz, hogy süssek neki szilvás buktát.  Ma délután eljött a kellő pillanat:-), mire a fiatalúr hazaér a rollerezésből, már az asztalon várja a friss péksütemény. Bár be kell vallanom, hogy  a tészta kidolgozásakor én most is a könnyebb utat választottam, a hozzávalókat szépen bepakoltam a kenyérsütőbe, és én már csak az árgyúrástól "léptem a képbe"
A kelt tésztát megfeleztem, egyik részéből bukta lett, a másikból pedig kakaós csiga. Egy-egy pohár tej mellé, és meg is van oldva  a mai vacsora.

3 megjegyzés:

  1. Küldtem neked egy blogdíjat, a képet másold be az én blogomból.További teendőket is találod.

    VálaszTörlés
  2. Kéne sütnöm. Olyan guszta! :)

    VálaszTörlés