2012. május 22., kedd

Tejberizs

Hozzávalók:
15 dkg rizs
2 dl víz
5 dl tej
picike margarin
csipet só
cukor
+ a tetejére kakaópor, fahéj ízlés szerint
Elkészítés:
A rizst jól megmosom és egy lábosba teszem. Megszórom a sóval és cukorral, majd felöntöm a 2 dl vízzel és takarék lángon fedő alatt főzni kezdem. Ha elfövi a vizet, akkor öntöm rá a tejet, és visszateszem rá a fedőt. Mire a tej is eltűnik alóla, addigra a rizs is megpuhul. Kakaóporral vagy fahéjjal megszórva lehet kínálni.


Érdekes gyerek az én Bencém. A tejbegrízt alapból meg nem enné, viszont a tejberizst nagyon szereti. Tegnap este éppen ezért rizst készítettem neki, kakaóporral és cukorral megszórva. Ezt a tálkányi adagocskát be is gyűrte becsülettel:-)

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet, hogy előtte úgymond előfőzöd, nem is hallottam még így. Én amit készíteni szoktam Horváth Rozis szakácskönyvből ott a tejbe kell tenni a rizst és kivárni szépen mire ugye jól megpuhul....megfő a rízs.

    VálaszTörlés