2012. május 11., péntek

Töltött kekszcsúcsok

Az alaprecept ugyanaz, mint a kekszgolyónál, de azért leírom.
Hozzávalók:
50 dkg darált háztartási keksz
10 dkg margarin (olvasztva)
10 dkg cukor
2 ek. kakaópor
2 dl tej
bő fél dl feketekávé
rumaroma (ízlés szerint adagolva)
kb. 5 dkg kókuszreszelék


+ valamilyen sűrű lekvár, díszítéshez meggy
Elkészítés:
Egy tálkába belemérjük a kekszet, cukrot, kakaóport. Majd hozzáadjuk az olvasztott margarint, az aromát, a tejet, a feketekávét és összegyúrjuk. Ha a massza még morzsalékos, nyugodtan adjunk még hozzá tejet, vagy a meggybefőtt levéből annyit, hogy jól formázható legyen a kekszalap. Egy tálba kiborítjuk a kókuszreszeléket, másikba pedíg a lekvárt és egy kiskanalat. Vízzel kiöblítünk egy formát(én a habspray tetejét használtam:-))és jó 3/4 részig megtöltjük a masszával. Az ujjunkat belenyomjuk a közepébe, és kis üreget alakítunk ki. Ebbe jön a lekvár. Egy kisebb masszagolyót ellapítunk, és a tetejére nyomkodjuk, ez zárja le. Óvatosan az asztal széléhez ütögetve kivesszük a kúpot a formából és meghempergetjük a kókuszreszelékbe. Meggyel vagy éppen lekvárral lehet a tetejét díszíteni.


Miután összedolgoztam a masszát, észre vettem, hogy a férjem nem dobta ki az üres tejszínes flakont. A tetejét nézegetve jött is azon nyomban a nagy ötlet:-))) Egy tányér kókuszgolyó mellett pár darabot ezekből a csúcsokból is csináltam. Lekvár helyett lehet bele meggyet is tenni, vagy éppen egy fél túró rudit, gesztenyepürét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése