2012. június 28., csütörtök

Hani sajtos pogácsája


Hozzávalók: 
1 kg finomliszt
5 dkg élesztő
1/2 liter tej
1,5 ek. só
1 kávéskanál kristálycukor
2 dl napraforgó olaj
kb. 5 dkg vaj/margarin
30-40 dkg trappista sajt (de lehet vegyesen füstölttel is)
1 db tojás a kenéshez
Elkészítés:
1 dl langyos, 1 kávéskanál cukros tejbe beledobjuk az élesztőt, kicsi lisztet, néhány percet várunk, felfuttatjuk. Hozzáadjuk a többi langyos tejet, lisztet, az olajat, sót, és összegyúrjuk. Nem kell keleszteni a tésztát! A tésztát kinyújtjuk kb. 2-3 cm vastagságúra, megkenjük olvasztott vajjal/margarinnal és reszelt sajtot szórunk rá. Feltekerjük. Átgyúrjuk, majd ismét kinyújtjuk, és tetszés szerinti nagyságú szaggatóval kiszúrjuk a pogikat. Tetejét megkenjük tojással, és reszelt sajttal megszórjuk. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük. A sütőbe tegyünk be egy meleg vízzel teli edénykét, jót fog tenni a pogiknak a keletkező gőz.


Nagyon régen szemezgettem már ezzel a recepttel, és tegnap délután végre eljött az idő, amikor megsütöttem! Sajnos csak fél adaggal kísérleteztem, ami ma már belátom, hogy nagy hiba volt, alig tudtam párat megmenteni a barátnőmnek:-)A tésztával isteni volt dolgozni, pillanatok alatt összeállt, egy óra sem telt el a sütés gondolatától, amikor már eszegettem az első pogácsákat!


A recept kedves ismerősömtől ered, a receptet és más finomságokat megnézhettek itt: http://izemlekek.blogspot.hu/2012/06/floriol-oromfozes-avagy-kelesztes.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése