2012. június 12., kedd

Timi omlós pogácsája

Hozzávalók:
60 dkg finom liszt
2 db tojás
35 dkg zsír
2 tk. só
1 kicsi pohár tejföl
tetejére:
+ 1 db tojás a kenéshez
ízlés szerint mák, szezámmag, reszelt sajt vagy kömény
Elkésztés:
A lisztet egy tálba szitálom, majd hozzámérem a zsírt. Két kezem közt jól elmorzsolgatva összedolgozom, majd beleütöm a tojást, hozzákanalazom a tejfölt és megsózom. Jól kidolgozom a tésztát, majd 1-1,5 cm vastagra kinyújtom és pogácsa-vagy perecformával kiszaggatom. Sütőlapra teszem, megkenem felvert tojással és megszórom a tetejét. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. 15 perc alatt sül meg.


Délután kávézós vendégünk lesz. S egy kávé mellé persze jár az üdítő és egy kis harapnivaló is. Reggel gyorsan szétnéztem a hűtőben és spájzban, s jött  a nagy ötlet, pogácsát sütök. A recept a saját agyszüleményem, a hűtőben található zsír mennyiségéhez kalkuláltam a többi hozzávalót. A lisztet még pótolni kellett, de  a leírt mennyiség már megfelel a valóságnak. Nagyon finom omlós pogácsa lett belőle, mentem a receptet:-))A sütőport nem kifelejtettem belőle, hanem nem is tettem bele:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése