2012. június 26., kedd

Tökfőzelék (ahogy én szeretem)

Hozzávalók:
1 kg tök (ez már a megtisztított súly)
1 nagy csomó friss, zsenge kapor
2 dl tejföl
hagyma
olaj
fűszerpaprika
ételízesítő

kevés liszt vagy étkezési keményítő
ecet,cukor
Elkészítés:
A tököt legyalulom, és kevés sóval összeforgatom. Míg áll egy kicsit, addig apróra összevagdalom a megmosott kaprot. Készítek egy pörköltalapot nagyon apróra vágott hagymával, erre teszem rá a lecsepegtetett tököt. Megszórom a kaporral, ételízesítővel és öntök rá egy kevés vizet. Tényleg csak annyit, hogy éppen ellepje, mert a töknek magas a víztartalma, amit ki is ad magából párolódás közben.  Fedő alatt pár perc alatt a zsenge gyalult tök megpuhul. A tejfölt tálba teszem és egy evőkanálnyi liszttel vagy keményítővel kikavarom csomómentesre. Merek hozzá pár kanálnyit a forró léből, átkeverem és óvatosan a főzelékhez öntöm. Hagyom egyet rottyanni, aztán pár csepp ecettel és ha kell leheletnyi cukorral megízesítem.



Már alig vártam, hogy végre igazi zsenge tökből kerüljön főzelék a tányéromba. Persze jó-jó a fagyasztott is, de a gyomrom és az érzékelő bimbóim amolyan "nyár van akkor friss zöldség" Pavlovi-reflex alapján a harsogó tököcskéért kiáltott. Na ma meg is kaptam, pukkadásig ettem magam ebédnél. Ami persze nem jelenti azt, hogy délután már nem lesz éhségérzetem, hiszen semmi húst nem szeretek ezen a főzeléken. De megéri!:-)))
Azt írtam, hogy pörkölt alapon jó elkészíteni szerintem ezt az ételt. A legfinomabb akkor, ha egy igazi pörkölt alól megmaradt szaftra kerül a tök!! Isteni ízeket kap a húsból kifőtt zamatoktól, és a lábosban maradt kis pörkanyagoktól. Érdemes kipróbálni!

1 megjegyzés:

  1. Megkívántam, olyan jól leírtad, Timi, hogy elmentem tököt gyalulni... :D

    VálaszTörlés