2012. június 28., csütörtök

Zöldfűszeres karaj vele sült krumplival


Hozzávalók:
6 szelet sertéskaraj
1 kg krumpli

olívaolaj
őrölt bors

3-4 gerezd fokhagyma
1-2 fej hagyma
ízlés szerint sárgarépa(el is lehet hagyni)

apróra vágott rozmaring, bazsalikom, kakukkfű



Elkészítés:
A zöld fűszereket jól megmosom, és a lehetőség szerint minél apróbbra vágom. Két gerezd fokhagymát megtisztítok és összenyomok, majd a fűszerekhez keverem a borssal együtt.  Felöntöm annyi olívával, hogy krémes, de ne túl híg öntetet kapjak. A hússzeleteket kicsit kiklopfolom,de csak egy-két ütéssel meglazítva a rostokat. Beleforgatom őket a pácba. Amíg pihennek egy kicsit, addig megtisztítom a krumplit és gerezdekre vágom. Egy tepsi aljába pakolom, majd ráteszem a negyedekre vágott hagymát és a megmaradt fokhagymát is. Ezt soha nem tisztítom, mert ha héjastól sül meg, utána finom krémes lesz, és én nagyon szeretem rányomkodni a krumplimra. Ha van otthon, én szoktam egy-két sárgarépát is a krumpli mellé karikázni, szeretjük az ízét. De persze ez el is hagyható. Végül jöhetnek a hússzeletek szépen sorban. A maradék pác sem megy kárba,  rákanalazom a krumplira. Kevés sóval megszórom az egészet. Még egy kevés, kb. 1 dl vizet öntök alá, lefóliázom és betolom a sütőbe. Egy óra elteltével leveszem a takarást, feljebb csavarom a lángot, és kicsit megpirítom a sültet. Ha van otthon, akkor most jöhet rá egy kis reszelt sajt a húsra, az extra ízekért.




A múltkor nézegettem az előre bepácolt húsokat az egyik bevásárlóközpontban, de bevallom őszintén, nem nagy bizodalmam volt hozzájuk. Ezért aztán elkészítettem ma a saját verziómat a zöldfűszeres változatra, és meg kell mondjam, egészen jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése